Handelsbetingelser

www.seamlessbasic.com ejes og drives af:
Seamless Basic ApS
Høegh-Guldbergs Gade 101, St., Th.
8000 Aarhus C
Denmark
Cvr nr.: 4001042
I det følgende benævnt som SB)

KONTAKT:
Hvis du har spørgsmål, kan vi kontaktes på hello@seamlessbasic.com eller ved at udfylde vores kontaktformular.
Vi svarer så hurtigt som muligt (normalt inden for 24 timer).

Åbningstider for vores kundeservice er mandag-fredag: 09.00-14.00.
Nedenstående handelsbetingelser er gældende for alle køb fra seamlessbasic.com, som leveres til Danmark og resten af verden.

PRISER:
Alle priser findes oplyst i danske kroner (DKR). Alle priser er inkl. moms. Alle priser er ekskl. service-, betalings-, og leveringsomkostninger. Ordrer kan pålægges lokale eller nationale skatter og/eller importgebyr, som skal betales af kunden. Momsfrie køb er ikke tilgængelige. SB forbeholder sig retten til at ændre produktpriser. Dog vil de priser, som findes oplyst under bestilling, være gældende under betalings- og leveringsprocessen. SB tager forbehold for eventueller stave- og trykfejl.

BETALING:
Vi modtager betaling på www.seamlessbasic.com igennem følgende betalingsmetoder:
- Visa / Dankort
- Maestro
- MasterCard
- JBC
- Visa Electron
- MobilePay
- Paypal
- Anyday

Betalingen trækkes, når ordren afsendes eller er klar til afhentning. Har du aflagt flere ordrer, eller er en bestilt vare i restordre, bliver der udelukkende trukket betaling for de afsendte varer. Priser er oplyst i danske kroner (DKR). Pris for forsendelse tilføjes beløbet på din ordre. Du skal vælge, hvordan du ønsker din ordre sendt, når du gennemgår betalingsprocessen.

Vi accepterer betaling med Anyday. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, og du bliver ikke pålagt gebyrer og renter på dit køb, så længe du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

KVITTERING OG ORDREBEKRÆFTELSE:
Du vil modtage en ordrebekræftelse fra os på mail, når du har placeret din ordre. Dette betyder, at du har indgået en bindende købsaftale med os. Du vil blive kontaktet på mail, såfremt en bestilt vare mod forventning skulle være midlertidigt udsolgt.

FORSENDELSE:
Når ordren afsendes, vil du modtage en mail med tracking-nummer på din forsendelse. Du kan følge og spore din pakke ved brug af dette nummer.
Alle ordrer i Danmark sendes med GLS eller DAO.
Ordrer til andre lande sendes med GLS, DAO eller DHL.
Alle leveringsmetoder og leveringsomkostninger vil være synlige under betaling af din ordre. Prisen vil være afhængig af, hvortil din ordre skal sendes.
Danske ordrer bliver leveret indenfor 1-3 hverdage fra afsendelsesdatoen.
Internationale ordrer bliver leveret inden for 1-10 hverdage fra forsendelsesdatoen.
Ordrer afsendes ikke i weekender og på helligdage. Hvis en ordre er forsinket eller udsolgt, vil du blive informeret via mail hurtigst muligt, og senest 10 dage efter at du placerede din ordre. Forsinkelser kan forekomme under udsalg, offentlige helligdage og/eller ekstreme vejrforhold.
Vær opmærksom på, at vi ikke kan sende ordrer til en P.O.-Boks, samt at vi forbeholder os ret til at annullere en ordre, hvis omkostningen til afsides liggende adresser/lande overskrider et vist beløb.
Ordrens fulde beløb vil kun blive trukket fra din konto, hvis ordren afsendes.

RETURNERING:
Hvis du ombestemmer dig, og ønsker at returnere dit køb, skal du gøre os opmærksomme på dette senest 30 dage efter, du har modtaget din ordre. Du skal returnere dine købte produkter til SB indenfor 30 dage efter, at du har givet os besked om din ønskede returnering.

Hvis du fortryder et køb, skal du selv betale fragten retur.
Du er velkommen til at kontakte os, såfremt vi skal generere en returlabel til dig. En returlabel fra os koster Kr. 40,00, som vil blive fratrukket det beløb, vi refunderer til dig. Du vil herefter modtage en returlabel pr. email fra os.

Såfremt du ønsker at returnere dit køb, bedes du kontakte hello@seamlessbasic.com og afvente vores svar og bekræftelse på dette. Når du modtager vores bekræftelse, kan du returnere dit køb ved at følge nedenstående vejledning. For at være berettiget til at returnere din ordre eller dele af den, skal produktet/produkterne være ubrugte med intakte hængemærker og brand-mærker siddende på/i varen. Dit køb skal returneres i den originale indpakning. Vi forbeholder os retten til at afvise returnering af dit køb, såfremt disse betingelser ikke er opfyldt.

Hvis du har modtaget en defekt vare:
Hvis du uheldigvis har modtaget en defekt vare, bedes du maile os et billede af defekten på hello@seamlessbasic.com, og vi vil herefter maile dig en returlabel til forsendelsen. Ud over dette er proceduren den samme som ved fortrydelse af et køb.

Hvordan:
Returnér dine produkter i en forsendelsesæske. Det er vigtigt, at den originale SB emballage returneres sammen med varerne. Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen.

Skriv RETUR på pakken før afsendelse for at lette returneringsprocessen.
Pakken sendes til ( må ikke sendes til pakkeshop ):

Seamless Basic ApS
Høegh-Guldbergs Gade 101, St., Th.
8000 Aarhus C
Denmark
ATT: Retur

Det økonomiske ansvar for pakken samt at varen returneres forsvarligt og når frem til SB, er kundens indtil pakken ankommer til SB og er bekræftet modtaget af SB. Vær opmærksom på, at vi kan ombytte dit køb til en anden størrelse eller farve. Behold din kvittering fra fragtfirmaet og/eller følgenummeret.
Betaling for forsendelse af returvarer er købers ansvar, såfremt det drejer sig om et fortrudt køb.
Vi accepterer ikke forsendelser med modtager som betaler (COD Cash on Delivery).

REFUNDERING:
Når SB modtager dit returnerede køb, undersøger vi varerne og refunderer dit køb, såfremt alt er korrekt. Vi refunderer ikke fragten fra det oprindelige køb. Refundering sker altid til den samme bankkonto/betalingskort, som ordren blev betalt fra/med.

Bemærk følgende årsager til, at dit køb ikke refunderes:

Der er spor efter brug på den returnerede vare.
Mærkerne, som sidder i tøjet, er fjernet.
Varen er blevet beskadiget i kundens besiddelse.
Varen er ikke returneret i overensstemmelse med vores betingelser
Dit køb er foretaget ved brug af gavekort. Vi refunderer ikke køb betalt med gavekort.

REKLAMATIONSRET:
Der er to års reklamationsret på alle produkter solgt på www.seamlessbasic.dk. Denne reklamationsret dækker kun produktionsfejl. Reklamationsretten dækker ikke slid og skader fra almindelig brug. Reklamationsretten dækker heller ikke skader på tøjet, som er forårsaget af forkert behandling af tøjet eller anden uhensigtsmæssig behandling, hvor vores care og vaskeanbefalinger ikke er blevet fulgt.

Ønsker at gøre brug af din reklamationsret, sendes en mail til hello@seamlessbasic.com. Husk at angive ordrenummeret på det køb, for hvilket du ønsker at anvende din reklamationsret. Send ydermere billeder af varen og en beskrivelse af, hvorfor du ønsker at reklamere.
Såfremt du modtager en refundering grundet en reklamation, dækker SB omkostningerne for returneringen.
Hvis du ønsker at klage over dit køb, bedes du kontakte Seamless Basic. Lykkedes det ikke for os at finde en løsning på et eventuelt problem, kan du sende en klage til www.forbrug.dk til:

Nævnenes Hus
Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark
Telefon: +45 72 40 56 00
www.naevneneshus.dk

Er du ikke bosat i Danmark, kan du tage kontakt til den Europæiske Kommissions online portal for klager. Du finder deres online portal på følgende link: europa.eu/consumers/odr

ANSVARSFRASKRIVELSE:
SB kan ikke garantere, at alle produkter, der vises på www.seamlessbasic.com, er på lager, når du placerer din ordre. Skulle det forekomme, at en vare på din ordre ikke er på lager, vil SB tage kontakt til dig via mail. Selvom vi altid gør vores bedste for at sikre, at vores hjemmeside viser billeder korrekt, de korrekte farver af vores produkter samt korrekt information og priser, kan fejl opstå. Vi tager forbehold for tryk- og stavefejl.

FORCE MAJEURE:
Vi forbeholder os retten til at påkalde os force majeure i tilfælde af krig, krigshændelser, borgerkrig, revolution, statslige sanktioner, strejke, lockout, blokade, naturkatastrofer eller lignende. Dette er ensbetydende med, at aftalen ikke kan opfyldes helt eller delvist. Skulle dette, mod forventning, forekomme, vil vi forsøge at underrette dig hurtigst muligt. 

Vi gør altid vores bedste for at sikre, at vores hjemmeside viser produktsvarende billeder, de korrekte farver af vores produkter samt korrekt information og priser. Vi forbeholder os retten til ikke at tage ansvar for eventuelle fejl i forhold til ovenstående punkter.